خوردن صبحانه برای لاغری تاثیر دارد؟

صبحانه خوردن برای لاغری

فهرست مطالب

این ذهنیتی است که خیلی از افراد در مورد کاهش وزن دارند. اکثر آدم‌ها فکر می‌کنند برای اینکه لاغر شوند، باید غذای کمتری بخورند یا اینکه کلا یکی از وعده‌های غذایی‌شان را حذف کنند.

برخی‌ها هم مهم‌ترین وعده را که صبحانه است، حذف می‌کنند، با این امید که بتوانند به وزن ایده‌آل‌شان برسند. غافل از اینکه حذف کردن صبحانه یک اشتباه بزرگ است که نه‌تنها کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، بلکه به سایر جنبه‌های زندگی نیز آسیب می‌زند.

متخصصان تغذیه در این زمینه اتفاق نظر دارند و می‌گویند به جای حذف کردن صبحانه، باید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. البته تشخیص اینکه چه چیزی بخوریم (یا نخوریم) هم خیلی ساده نیست و نیاز به تخصص دارد. در ادامه نظرات متخصصان تغذیه را در این باره بررسی می‌کنیم و اطلاعاتی را در مورد انواع صبحانه در رژیم غذایی لیمومی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

چرا باید صبحانه خوردن را جدی بگیریم؟

تاثیر صبحانه در عملکرد مغز

تا حالا برایتان پیش آمده به خودتان بگویید: «کاش باهوش‌تر بودم»؟

خیلی از افراد در موقعیت‌های مختلف ممکن است آرزو کنند که کاش هوش بیشتری داشتند تا راحت‌تر می‌توانستند مسائل و مشکلات زندگی‌شان را حل کنند. البته که هوش بیشتر فقط در پیدا کردن راهکار برای مشکلات کاربرد ندارد و در خیلی از مواقع می‌تواند به کمک ما بیاید.

health می‌گوید که خبر خوب این است که می‌توانیم با تغییر سبک زندگی و انجام دادن برخی کارهای ساده، هوش خودمان را افزایش دهیم. درست است که بخش زیادی از هوش، ذاتی است و نمی‌توانیم در این مورد کاری بکنیم.

تاثیر صبحانه در لاغری

ولی با انجام یک سری فعالیت‌ها، می‌توانیم عملکرد مغزمان را بهبود بدهیم و از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنیم. یکی از ساده‌ترین کارهایی که باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود، «صبحانه خوردن» است.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، نشان می‌دهد که صبحانه می‌تواند ضریب فعالیت مغز را چند برابر کند. همچنین این وعده غذایی، باعث بهبود حافظه و افزایش میزان تمرکز فرد می‌شود.

تاثیر صبحانه در سلامت کودکان

احتمالا شما هم شنیده‌اید که صبحانه خوردن، برای کودکان (به ویژه دانش‌آموزان) بیش از اندازه اهمیت دارد. بررسی عملکرد دانش‌آموزان در مدارس، ثابت کرده است دانش‌آموزانی که صبحانه مناسبی می‌خورند، تمرکز بیشتری دارند و مطالب درسی را بهتر یاد می‌گیرند.

از طرف دیگر، این کودکان مشکلات رفتاری کمتری دارند؛ در مقابل، کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، بیش‌فعالی بیشتری دارند و تعامل خوبی با بقیه هم‌ سن و سالان‌شان ندارند.

 

اگر می‌خواهید کودکانتان را عادت دهید حتما صبحانه بخورند، ساده‌ترین کار این است که خودتان هم صبحانه بخورید. چنانچه شما به عنوان والدین، صبحانه را کنار بگذارید، طبیعتا کودکتان هم علاقه و میلی به خوردن صبحانه نخواهد داشت.

بنابراین در صورتی که نگران آینده فرزندتان هستید (که قطعا هستید)، از همین الان سعی کنید عادت‌های سالمی را در آن‌ها به وجود بیاورید.

تاثیر صبحانه در سلامت جسمی

می‌خواهید بیشتر عمر کنید؟ پس صبحانه را جدی بگیرید!

دانشگاه هاروارد پژوهشی را در مورد تاثیر صبحانه در سلامت جسمی انجام داده است؛ در این پژوهش ثابت شده است مردانی که صبحانه نمی‌خورند، ۲۷ درصد بیشتر از سایر مردان، در معرض مشکلات قلبی (سکته و بیماری‌های قلبی) قرار می‌گیرند.

صبحانه رژیمی

از طرف دیگر این پژوهش نشان می‌دهد خانم‌هایی که صبحانه را حذف کرده‌اند، ۲۰ درصد بیشتر از سایر خانم‌ها، به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند.

امیدواریم تا الان توانسته باشیم شما را راضی کنیم که عادت صبحانه خوردن را در خودتان و اعضای خانواده‌تان جا بیندازید و از آن غافل نشوید.

آیا صبحانه در کاهش وزن تاثیر دارد؟

در مقدمه گفتیم نخوردن صبحانه، تاثیری در کاهش وزن ندارد. اینجا می‌خواهیم بگوییم نه‌تنها کنار گذاشتن صبحانه شما را لاغر نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث چاقی نیز بشود. یکی از تئوری‌های منتخب در این زمینه می‌گوید نخوردن صبحانه، به پرخوری در وعده‌های بعدی منتهی می‌شود و به این ترتیب، به جای کم کردن وزن، با افزایش وزن روبه‌رو خواهید شد.

بنابراین بهتر است به جای پیروی از الگوهای غلط در این مقوله، آگاهانه تصمیم بگیرید و به سراغ راهکارهای بهتر بروید.

صبحانه برای لاغری

برای لاغر شدن چه صبحانه‌ای بخوریم؟

طبق گفته متخصصان این حوزه، مصرف بعضی از موادغذایی در وعده صبحانه، به روند کاهش وزن کمک می‌کند. از جمله این مواد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تخم‌مرغ
  2. جوانه گندم
  3. موز
  4. ماست
  5. اسموتی
  6. دانه چیا
  7. آجیل
  8. غلات صبحانه
  9. نان سبوس‌دار
  10. کره بادام زمینی
  11. بلغور جو دوسر
  12. پنیر و گردو

صبحانه رژیمی لیمومی

انواع صبحانه در رژیم غذایی لیمومی

در رژیم‌های غذایی کاهش وزن لیمومی، صبحانه یکی از وعده‌های غذایی اصلی است. متخصصان لیمومی در برنامه‌های غذایی که به شما ارائه می‌دهند، از موادی استفاده می‌کنند که سوخت‌وساز بدن شما را بالا می‌برد.

به طور مثال یکی از انواع صبحانه در رژیم غذایی لیمومی، ارده شیره است. بسیاری از افراد معتقدند ارده شیره به دلیل قند و چربی زیادی که دارد، باعث افزایش وزن می‌شود؛ اما این تفکر غلط است. ارده شیره با بالا بردن سوخت‌وساز بدن، تاثیر زیادی در کاهش وزن شما دارد.

بیشتر بخوانید: خواص ارده شیره برای سلامتی بدن چیست؟

از دیگر صبحانه‌های برنامه غذایی لیمومی، نان و پنیر و گردو است. گردو به دلیل طبع گرمی که دارد انرژی شما را در طول روز بالا می‌برد و با افزایش سوخت‌وساز بدن، باعث لاغری می‌شود.

تخم‌مرغ کامل به همراه نان و ارده به همراه شیره، دو مورد دیگر از انواع صبحانه در رژیم غذایی لیمومی هستند.

مهم‌ترین مزیت لیمومی، این است که اگر شما نسبت به یکی از موادغذایی حساسیت داشته باشید، می‌توانید آن را با متخصصان ما در میان بگذارید تا آن را از برنامه شما حذف کنند.

بنابراین مجبور نیستید چیزهایی را که به آن‌ها حساسیت دارید، به زور در برنامه‌تان بگنجانید. از طرف دیگر خللی هم در برنامه تناسب اندام‌تان به وجود نمی‌آید.

سخن پایانی

رسیدن به تناسب اندام، با حذف وعده‌های غذایی میسر نمی‌شود. سالم‌ترین راه تناسب اندام، تغییر عادت‌های ناسالم و اصلاح سبک زندگی است. گنجاندن صبحانه در برنامه روزانه‌تان، از بهترین عادت‌هایی است که می‌تواند سلامت جسمی، روحی و رسیدن به وزن ایده‌آل را تضمین کند.

البته که صبحانه به‌تنهایی نمی‌تواند چنین تاثیرات شگرفی داشته باشد؛ اما خوردن صیحانه مناسب در کنار عادت‌های سالم، می‌تواند شما را به وزن موردنظرتان برساند. بنابراین بهتر است از همین فردا شروع کنید و صبحانه را به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی‌تان تبدیل کنید.

نکته 1: این مقاله برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و لیمومی در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام موادغذایی لازم را در برنامه‌ غذایی‌تان لحاظ کرده‌اند.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

2 نظر

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید