لاغری در زمستان ممکن است؟

کاهش وزن در زمستان

فهرست مطالب

کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام یکی از اساسی‌ترین نیازهای زیبایی و سلامتی است. به همین دلیل است که امروزه افراد بسیار زیادی روش‌های مختلفی را برای دستیابی به وزن دلخواه خود انتخاب می‌کنند.

معمولاً افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند، به رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی تأثیرگذار و همچنین حفظ سلامتی بدن خود در طول رژیم اهمیت می‌دهند؛

اما نکته‌ای که شاید بسیاری از این افراد به آن توجه نکنند، فصلی است که برای کاهش وزن انتخاب می‌کنند. شاید برای شما این سؤال ایجاد شود که فصل چگونه می‌تواند بر روند لاغری شما تأثیر بگذارد؟

به همین منظور در ادامه این مقاله در مجله سلامتی لیمومی قصد داریم شما را با تأثیر فصل بر کاهش وزن، به‌طور کامل آشنا کنیم.

کم کردن وزن در زمستان

آیا تغییرات فصل می‌تواند تأثیری در لاغری داشته باشد؟

برای بسیاری از افراد این سؤال ایجاد می‌شود که آیا تغییرات فصل تأثیری در روند کاهش وزن دارد؟ با توجه به پژوهش‌های انجام‌ شده در زمینه تغییرات وزن، مشخص ‌شده تغییر دما می‌تواند در لاغری سریع‌تر مؤثر باشد.

هرچقدر که دمای اطراف کاهش پیدا کند، چربی سوزی سریع‌تر انجام‌ شده و درنهایت کاهش وزن با سرعت بیشتری همراه می‌شود. 

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه به مراجعین خود توصیه می‌کنند برای اینکه سریع‌تر وزن خود را کاهش دهند، دوش آب سرد بگیرند. این کار منجر به کاهش دمای بدن شده و درنهایت چربی سوزی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: 16 راه ساده و موثر برای کاهش وزن

بهترین فصل برای کاهش وزن

همان‌طور که گفته شد کاهش دما می‌تواند منجر به تسریع چربی سوزی و کاهش وزن شود. بنابراین اگر در فصل سرما تصمیم به لاغری بگیرید، می‌توانید در زمان سریع‌تری به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

به همین دلیل است که زمستان را یکی از بهترین فصل‌های لاغری و چربی سوزی اعلام کرده‌اند. محققان این بررسی را با قرار دادن چندین آدم در معرض سرما انجام داده‌اند.

آن‌ها متوجه شده‌اند که این افراد پس از چند ساعت قرار گرفتن در معرض سرما و لرزیدن، به کمک تولید چربی‌های قهوه‌ای توانسته‌اند، بدن خود را گرم کنند.

این چربی‌ها به از بین بردن چربی‌های اضافی بدن کمک می‌کند. همچنین گرمای مورد نیاز بدن را از طریق روشی غیر از پرخوری تأمین می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است تأثیر سرمای زمستان بر کاهش وزن را جدی بگیرید. البته توجه داشته باشید افراد دیابتی، کسانی که بیماری‌های قلبی و عروقی دارند و همچنین افرادی که دچار اختلالات متابولیسمی هستند، بهتر است از قرار گرفتن در معرض سرمای شدید خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان و سرعت پیاده روی برای کاهش وزن 

زیرا سرمای شدید می‌تواند منجر به تشدید بیماری‌های آن‌ها شده و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند. اما درصورتی‌که از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستید، بهتر است در فصل زمستان برای رسیدن به اندام دلخواه خود اقدام کنید.

لاغری در زمستان

زمستان چگونه به کاهش وزن سریع‌تر کمک می کند؟

health می‌گوید که هرچقدر که دمای هوا کاهش پیدا کند، میزان کالری سوزی و کاهش وزن نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که افراد بسیار زیادی این فصل را برای لاغری و کم کردن وزن خود انتخاب می‌کند.

بسیاری از کسانی که قصد کاهش وزن دارند، به تجویز پزشک متخصص خود روزانه مقدار قابل‌توجهی آب بسیار سرد می‌نوشند. تا بتوانند سریع‌تر به وزن و اندام دلخواه خود دست پیدا کنند. اما تعداد زیادی از آن‌ها با مشکلات و ناراحتی‌هایی که بعد از رژیم برای آن‌ها رخ می‌دهند، آشنا نیستند.

نوشیدن آب بسیار سرد موجب آسیب‌دیدگی کلیه‌ها می‌شود. همچنین هیچ تأثیری در روند کاهش وزن شما نخواهد داشت.

بنابراین اگر می‌خواهید بدون آسیب رساندن به بدن خود، وزنتان را کاهش دهید و به اندام دلخواه خود برسید، بهتر است فصل زمستان را برای کاهش وزن انتخاب کنید.

ورزش در زمستان

با توجه به تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ روی بدن انسان‌ها انجام شد؛ بدن در دمای مناسب و متعادل کاملاً ایده‌آل فعالیت می‌کند. اما زمانی که دمای بدن کاهش پیدا می‌کند، سرعت چربی سوزی بدن افزایش می‌یابد.

همین موضوع موجب می‌شود تا کالری بیشتری مصرف ‌شده و کاهش وزن روند تندتری پیدا کند. دلیل سریع‌تر شدن کاهش وزن در فصل زمستان این است که بدن برای گرم نگه‌داشتن خود از چربی‌های اضافی بدن استفاده می‌کند.

به همین دلیل متخصصان تغذیه و کاهش وزن توصیه می‌کنند برای لاغری سریع‌تر، بهتر است دمای بدنتان را کاهش دهید. به همین دلیل بهتر است برای کاهش وزن فصل زمستان را انتخاب کنید.

این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید سردبیر منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید

درباره ما

برند لیمومی از سال 1395 شروع به فعالیت کرده و با همکاری متخصص و مشاور تغذیه، آقای حمیدرضا روشندل، انواع رژیم‌های تناسب‌اندام را ارائه می‌دهد. لیمومی با بهره‌گیری از علم مزاج‌‌شناسی و رژیم درمانی نوین، رژیم‌های منحصربه‌فردی را برای گروه‌های سنی مختلف صادر می‌کند.

ما را دنبال کنید